God afton Sverige!

Idag är det Fredag, och i sann anda laddar jag upp innan lite besök som kommer hit snart. Blir en riktigt mysig kväll under täcket med en bra film.

Igår träffade jag min kära mor för första gången sedan jul, detta då vi bor 100 mil ifrån varandra. När jag kom in genom dörren hos min syster i Hammarby sjöstad kollade hon på mig, sa knappt något, sen tog hon mig under hakan och sa ”Var är hakan gekke?”. Så gulligt! Sedan barnsben har hon kallat mig gekke. Vet inte var det kommer från, men tydligen kallade jag mig själv det som lite parvel (~2 år). Hon såg ganska chockad ut, men också väldigt stolt och kunde inte sluta fråga om hur jag mådde och hur det gick 🙂

På jobbet har det varit ungefär samma visa. Flera personer har börjat märka skillnad, och det är ganska intressant hur folk verkligen drar sig för att fråga något. Jag tacklar det på ett helt annat sätt än vad jag brukar. Tidigare var jag väldigt hemlighetsfull över min vikt, vad jag gjorde etc – men nu känns det helt okej! Har faktiskt fått några stycken kollegor inom en annan avdelning att börja äta LCHF-frukost. En av dem tackade mig i förrgår till mitt råd att börja äta ägg och bacon till frukost. Han berättade att han inte ens var hungrig vid lunch, men valde att äta iaf. Normalt sett brukar han äta vitt bröd, musli och sockrad youghurt till frukost – och skrika vid lunch för att han var så hungrig. Tilläggas är att han brukar äta banan som han lärt sig är nyttigt (!?) emellan för att hålla mättnadskänslan i schack. Stackare, men nu är han på rätt bana.

Min chef som varit borta en vecka kommenterade även att det verkligen börjar synas nu på mig, och det känns bra att höra – fast jag har fortfarande inte lärt mig att suga åt mig positiva kommentarer. Men det kommer nog med tiden hoppas jag.

Nu plingar det på dörren så jag ska ta och avsluta för idag. Önskar Er allihopa en fortsatt trevlig fredagskväll, och om vi inte hörs av mer under helgen får jag passa på att önska Er en underbar helg!

/FatBoy

