God afton Sverige!

Som jag skrivit om tidigare så har jag två laster. Kilona och rökningen. Kilona har jag bekämpat ganska väl hitintills, men nu är det dags för nästa att dö också. Jag har sagt att det nog blir för mycket att sluta röka också, men jag känner att jag måste. har haft rökhosta nu i 2-3 år, och de senaste veckorna har det bara blivit värre. Jag har därför beslutat att idag är min sista dag som rökare…

Vet inte hur det kommer att gå, men jag känner att min hals inte klarar av detta mer. Känner nästa att jag håller på att kräkas iböand för att jag torrhostar, och halsen är slemmig. Fy fan. Kollat runt lite på Youtube och sett videos där de demonstrerar vad som händer med lungorna. Dessutom har min kusin som är läkare i Sundsvall arbetat med KOL-patienter, och hans historia var allt annat än trevlig!

Så idag den 28/2 är det sista dagen av Februari, och sista dagen med en rökande FatBoy! På jobbet har de redan börjat bunkra upp sandsäckar, för jag kommer säkert att brisera några gånger – stackarna 🙂

Nu ska jag sova så jag orkar upp till morgondagens aktiviteter.

Natti!

//FatBoy

