God kväll kära läsare!

 

Hemskt ledsen för igår. hade enormt hektisk dag på jobbet, och istället för att hetsa sönder, så valde jag att arbeta lite längre istället. Kan varmt rekommendera IT-jobb. Jag kör på flextid och har inga direkta fasta tider, utan får istället uppdrag som jag skall lösa, eller möten som jag ska vara på. Känns verkligen som att jag hamnat rätt, och nu är det ”bara” kroppen som skall hamna rätt också.

Jag började dagen med frukost, såklart, för jag har fått tillbaka min morgonaptit. Idag blev det att förkovra sig i (drumroll) – ÄGG OCH BACON med MASSOR AV OST!

YUMMY!

Lunchen – som jag inte börjat fotografera – än bestod av libanesisk mat utan kolisar , eller ja, för att vara mer exakt en grönsallad, kött, kyckling, lammkorvar samt en massa vitlöksjox!

Väl hemma (sent om sider) gjorde jag något lite enklare. Ville inte börja brassa på en fet biff med bea, så jag gjorde ungsgratinerad lax med creme fraiche (34%!) – se bilden nedan. Vet att det ser lite torftigt ut, men jag hade inget direkt hemma i grön väg som jag var sugen på (finns dock broccoli och spenat i frysen).

Jag vet att många kommer att fråga hur jag gjorde det. Tja, vad ska jag säga. Jag kör inte så mycket efter recept. Jag kollar lite på innehållet, sedan på min mat och memorerar (har sifferminne av guds nåde!) , ser om jag behöver ta bort eller tillsätta något för att hålla en bra ratio (80%+ fett) och sen gör jag det bara. Smakar det bra så kommer det att göras igen. Dock är mina smaklökar förbaskat bortskämda, så dom skriker lite när jag bara ger dom nöjet att äta ägg o bacon till frukost. Ska därför börja göra LCHF-muffins och ha i kylen. Nog om det och mer om laxen. Jag tog 1,5 dl creme fraiche, lite citronjuice och knappt två matskedar citronpeppar. Rörde ihop CF+Citron+Pepparjukket till en dressing. Lade laxen i en ungsfast form. Smetade in den med 0,5 dl CF, sparade resten som side-order. Sen var det bara in i ugnen på 150 grader i typ 20 minuter. Klart! Sjukt gott.