Hej hej hallå!

Jag igen. Idag vaknade jag sent. En kompis ringde och väckte mig 08.40. Råkade visst glömma att ställa klockan innan jag somnade igår. Men som tur var hade jag gjort ostchips som jag kunde ta med mig till jobbet. dom blev inte direkt som jag läst om på nätet , dvs. tunna och krispiga, dom blev mer som jag är just nu – runda och feta , fast med en riktigt bra insida! Självdistans is the shit, do you think?

Som ni ser dryper dom av fett 🙂 Jag gjorde såhär, rivde 200 gram ost (om inte mitt ögonmått sviker mig), tog två ägg-gulor och några matskedar whiskey. Rörde ihop allt till en gegga. Lät det stå och dra ett tag. Vet inte om whiskeyn gjorde något för smaken, men jag hoppas det 🙂 Sen tog jag min nya älskling ungsformen och pyttsade ut dom där. Gjorde som typ biffaktigt fast i miniatyr. Resultatet blev kanon och det var både krispigt (kanterna) och mitten var sådär perfekt ostig/äggig. Jag var i fetthimlen när jag åt dom till frukost!

Till lunch blev det kotlett med grönsallad (isberg+gurka+paprika) och en massa Bea – dock inget foto! 😦

Till middag har jag inte riktigt bestämt mig vad det ska bli, men det lutar mot färsbiffar, spenat och en mindre tunna gräddsås gjord av det som blir i stekpannan efter köttet som smak. Kanske lite vitlök i också. Får se.

Ska ta och påbörja middagen nu snart 🙂

