Sådär ja! Tryckkokaren är laddad med 1.8 kilo fransyska, 1 kilo ryggbiff, 1 kilo högrev och 400 gram lammfärs. Nu jäklar ska det bli chili! Och nej, jag kommer inte att äta upp den ensam, hoppas jag iaf 🙂 Kommer ett gäng sköna typer hit ikväll och vi ska chilla i dubbel bemärkelse. Då jag är den enda som äter LCHF´igt så får dom andra nachos, quesadillas och annat majsbaserat tjafs.

chili

Ska göra lite guacamole och några andra sköna dippar också. Kommer att bli riktigt nice…

Men tillbaka till tryckkokaren, den här gudasända pryl. Chilin tar under en timme, sen är allt sönderkokt. Det är bara att steka på köttet rejält (läs bryna) så du får lite höftig yta, sen tjoff ner i tryckkokaren. Så där ligger dom nu och puttrar med lök, kakao, oregano, pale ale, harissa, röd chili, jalepenos, vitlök öhum… vad mer…. jo, cayanne, koriander fick också haka på. Och en skvätt Ripasso. Jag älskar Ripasso! Både i glaset och i grytor.

Vad har mer har hänt, var på gymmet, i princip tomt. Några tappra själar som lyfte skrot, och jag då. Gillar verkligen att gå dit tidigt på helgerna för då ligger dom flesta bakfulla hemma. Var riktigt skönt att bara prommenera genom Vasastan påväg till gymmet. Det ligger lite avigt, men ändå ganska centralt vid Norrtull. Kan varmt rekommendera för er som är sugna att börja träna att svänga förbi där. Och för dig som redan tränar där, stanna till och hälsa om du ser mig 🙂

Så nu ska jag och Amina fortsätta att städa lägenheten så den för rätt mood inför ikväll! Önskar er en fortsatt trevlig helg, och vem vet, kanske slinker upp mer bilder under kvällen på slutresultatet.

