Dags att tanka på med riktigt kvalitetskött. Märker att det som ger mig bäst mättnad och mest pump på gymmet är rött kött. Har varit väldigt dålig på att få i mig fläskkött på senaste, men rött kött ( stekt medium rare) går alltid ner.

Komplementerar detta med, om än slarvigt,  en beasås som jag hittade härom veckan som innehåller 78F/2K (kommer inte ihåg exakt).

image

Den var med ‘kappa’ så det skar jag bort då jag har väldiga problem med äckelkanter. Må vara lite fett som slinker med vid putsningen, men det adderas lätt i efterhand. 2,7 kg blev till 12 härliga biffar som kommer att räcka till lunch/middag resten av veckan.

Och nu tycker kanske någon att det kan vara i överkant/dyrt att lägga ut 6-700 för detta, men tänk efter vad man normalt betalar för en lunch? Här i sthlm ligger den runt 100 sek, och detta blir 50 sek per portion plus lite till för bea. Och 250-300 gram fin biff är garanterat bättre än det uppvärmda halvfabrikatet som de serverar där man äter lunch.

Men visst, det finns billigare kött, men den här veckan sparar jag inte på krutet 🙂

