Hej Sverige!

Idag fick jag ett underbart mail från en person som jag inte hört av på länge. Brevet lyder;

Hej Freddie

Det är nu cirka 4 månader sedan jag var i kontakt med dig, och idag ville jag bara berätta att vågen stannade på 99.7 kg. Ville bara tacka dig för all hjälp, och motivation. Tack!

Vad brevet inte säger var att denna person passerat 40 år, småbarnsförälder, och var vid den första kontakten upp på måttliga 117 kg. Jag hjälpte till att rivstarta och hitta realistiska mål. Det värmer verkligen att läsa sådana här mail, och gör allt slit och släp verkligen värt mödan.

Det är inte lätt att motivera och stärka någon, och man upptäcker många gånger att de saker som verkligen hindrar människor från att gå ner i vikt oftast beror på något som sitter väldigt djupt rotat. Ibland måste jag dock tacka nej till vissa som vill ha hjälp. Inte av pintjiv, men dom är allt för smala. Det jag förespråkar passar normalt sett inte för någon som ligger runt 6-8 kilo över normalvikt. Jag är duktig på att hjälpa riktiga tjockisar, precis som jag själv var. Att hjälpa någon som ligger precis över sin normalvikt har jag svårt att relatera till.

Förhoppningsvis kommer jag att kunna publicera en e-bok för er som vill testa på mitt LCHF-program. Jag siktar på att vara klar med denna inom en månad, beroende på hur mycket tid jag får över. Tills dess så fortsätter jag att, per telefon, coacha tjockisar runt om i Sverige mot ett lättare liv.

Ps. om du har, eller känner någon som ”lider av” 25+ kilo övervikt så kasta ett mail till mig på johferhotmail.com så kanske blir du/den personen en av dom som jag coachar framöver 🙂

 

Nattinufsan, Freddie

 

