Hej allihopa,

Känner mig lite som ett popcorn, fram o tillbaka, utan att hitta någon ro. 2013 var dock året som mycket ändrades på. Experimenteringen fortsatte för att hitta bra vägar till en stabil viktnedgång, men den bjöd även på de största motgångarna rent kilomässigt. Att behålla vikten, som jag dock lyckats med, är så mycket svårare än att väl gå ner – och det trodde jag inte tidigare.

Jag har fått konstaterat att jag har problem med ämnesomsättningen – vilket i sig inte var någon storartad ögonhöjare. Det var mer ett konstaterande. Hursom. 2013 är året då jag faktiskt koncentrerat mig mer på andras viktnedgång än min egen – och det har gått över förväntan.

Under året har jag varit kontaktperson/mentor åt 5 stycken personer runtom i Sverige. Den största bedriften var en skön Göteborgare som jag känt under några år, och som kontaktade mig efter han äntligen ville börja ta tag i sitt liv. Och resultatet gjorde mig helt mållös. Han gick ner från 148 kilo ner till 103 när jag pratade med honom, och har börjat träna kampsport. Det värmer verkligen i hjärtat.

Men det tar tid. Slår man ut arbetstid, tid med familjen och sedan att coacha människor så finns det inte så mycket tid över – tyvärr. Ibland önskar man att dygnet hade fler timmar, för det är extremt tacksamt att hjälpa människor tillbaka till livet igen.

Men jag kommer fortsätta iaf, och har tagit mig an en ny adept under November månad, som gått ner över 10 kilo på sex veckor, i princip slutat med alkohol – och är påväg till sitt livs form! Det kommer att ta några veckor till innan han kommer att kunna vara helt självgående tror jag. Har fått in många mail av personer som vill att jag ska coacha dom, så jag hoppas på att få tid om några veckor att börja med 2-3 personer till. Ska bli kul, och jag hoppas på att jag verkligen kan ta mig tiden att göra detta 🙂

Jag önskar er ett fortsatt gott 2014. Kämpa på!

sf2014
//Freddie

