God morgon Sverige!

Har börjat komma in i den vanliga rytmen nu, och sover mycket bättre. Det är ganska fantastiskt hur bra kroppen mår på LCHF – sover bättre och känner att kroppen är mer i balans. Mycket kan jag tacka bantarbiffarna för. De är mitt lilla knep när jag vill sätta kroppen i ketos och komma igång efter upphåll.

För er som inte har stiftat bekantskap med dessa små skapelser så kan jag varmt rekommendera dom. De var nämligen dom som hjälpte mig när jag mest behövde det. De små filurerna har nämligen en egenskap att få kilona att rasa, motivationen att öka och hungerkänslorna en rejäl match!

Jag åt dom igår, jag äter dom idag igen – inga konstigheter!

Recepet är som följer;

2/3 fläskfärs
1/3 nötfärs

per kilo kött;
5 äggulor
3 dl grädde

Fyll med 1/4 mozarella per biff. Gör biffarna ungefär stora som en knytnäve, stoppa i en bit ost enligt ovan och sedan platta ut. Stek tills dom blir klara, självklart i smör.

Voila! Jag kan garantera att ni kommer att rasa i vikt på dessa, annat finns inte! 🙂

//Freddie

