God morgon Sverige,

Igår var det så dags för mitt första instruktörsledda pass, och efter rekommendation bokade jag in mig på Bodypump. Vi var sju tappra själar som begav oss ner till Planet Fitness på lunchen. Nu skulle det pumpas. Jag hade hört innan att det kommer att kännas, så jag passade på att ta mina sista förväl. Skämtade lite om att jag skulle förbeställa taxi utanför gymmet inför hemgången.

Passet var skönt – men fy satan va jobbigt. Det går inte att jämföra med ”vanlig” styrketräning för fem örre. Redan efter 10 minuter, dvs uppvärmningen, kände jag att det började rinna svett. Vi körde iaf på bra, och efter passet kände jag bara att det skakade i mina ben när vi skulle stretcha ut. Påväg tillbaka från jobbet kändes som att jag skulle blåsa bort. Jag var så trött – ”slut som artist” som någon b-kändis hade uttryckt det. Lunchen bestod av en fläskfilegryta, men det gick knappt att få i sig. Magen sa bara stopp och belägg, kunde knappt prata. Och nej, jag överdriver inte. Kändes som att jag blivit överkörd av ett godståg, som sedan backat tillbaka över mig för att fråga hur det gick.

Idag är ungefär samma sak. Sitter och planerar dagens träning som skulle bestå av bröst/mage men just nu sitter jag bara och känner av vad som värker minst. Vi får se vad jag kan presetera idag, men jag tror inte direkt att det kommer at bli några mirakel.

På Torsdag så blir det att köra dubbelpass, och jag tror verkligen att risken för att jag ska behöva bäras ut är ganska stor. Men det är bra, för då vet jag att jag lever – och att träningen tar. Blir troligen att vila på Fredag – och kanske även Lördag om det vill sig riktigt illa. Jag var inställd på detta, och jag tror att det har väldigt mycket att göra med att det var just första gången som jag gick på pass.

Veckans matsedel i övrigt består av biffar med ost, majonäs, kyckling, oliver och avokados. Känner att jag hade velat ha lite nya recept så i helgen blir det nog att leta reda på något riktigt bra lax-recept. Känner att jag behöver fisk just nu 🙂

 

Tjing,

Freddie

