God afton Sverige,

Den här helgen har jag haft nöjet att ha min barndomskompis Mikael på besök. När han är nere brukar vi alltid ha superskoj, och så även den här helgen. Idag fick jag faktiskt med honom till gymmet också, vilket kommer att resultera i att stackaren kommer att få träningsvärk. Vi körde mycket överkropp och avslutade sedan hemma hos mig där jag gjorde ryggbiff med champinjonsås – riktigt gott blev det.

Imorgon ska jag ta och steppa upp mitt game när det kommer till fakir. Jag har kollat på min Ketostix, och jag ligger inte riktigt optimalt för fettförbränning, så jag kommer att utesluta mejerivaror imorgon. Jag ser som sagt bra resultat, men jag vet att det kan bli bättre. Ska även ta och beställa nya Ketostix då jag börjar bli lite lur på att dom jag har nu börjar bli lite för gamla. Detta då jag tidigare såg utslag inom utgiven tid efter test, men nu ger dom inte så mycket utslag alls. Färgmässigt ligger jag på ”lila” vilket är helt okej – men det tar lång tid.

Hursom, det är nu 7 veckor kvar tills jag kört LCHF i ett år, och jag måste verkligen slå ett slag för träning på LCHF. Det är en enorm skillnad mot för när jag tidigare gick på kolhydrater. Jag känner att jag är mer jämn i träningen. Visst, det kan bero på att jag blivit mer van, men att köra på fett istället för kolisar tror jag faktiskt påverkat träningen i en positiv riktning.

Förra gången som jag körde på bara kött och fett (utan mejeriprodukter såsom grädde etc.) så dunsade jag i backen efter ungefär en vecka då jag tog ut kroppen helt – så det ska bli intressant att se om jag kan hitta en balans i det, och därigenom hitta optimal fettföbränning – för jag vill verkligen att de sista veckorna innan jag sammanfattar ihop året skall vara så lyckade som möjligt.

Jag kommer inte att spurta, men det känns som att jag kan lägga in en växel till och få ett bättre resultat.

Tjing,
Freddie

