Hej allihopa!

Så idag har jag äntligen tagit mod till mig och träffat Polisen i Södertälje där jag pratade lite om min resa, viktnedgång, motivation och LCHF. Det var riktigt spännande att göra det, och jag måste redan nu kasta ut ett stort tack till Fröken Söderström som bjöd in mig.

Det är alltid lika kul att träffa människor som har sådan kraft och passion i det dom gör som hon.

Presentationen/föreläsningen gick bra, och i ärlighetens namn var jag inte speciellt nervös när jag väl var där. Efter 40 minuters pratande hade vi en liten frågestund och sammanfattningsvis tyckte jag att det gick bra!

Jag pratade inte speciellt mycket om LCHF direkt, utan mer indirekt då det genomsyrat hela den här resan som jag gjort – och det tror jag gjorde presentationen mer lättbegriplig. Jag var även riktigt noga med att man inte skall försköna fetma, ex. genom att ”unna sig” saker eller använda uttryck som mullig eller kraftig på en person som är väldigt överviktig – exempelvis som jag var vid starten då jag var under kategorin sjukligt överviktig.

Förhoppningsvis kommer det lite bilder snart då dom lovat att skicka dem 🙂

Tjingeling,
F

