Godkväll Sverige!

Har helt glömt bort att nämna det, men under en tid har jag haft kontakt med en av mina läsare. Hon har velat att jag skall komma och föreläsa lite på hennes arbetsplats nu i höst då de har sina ”hälsoveckor”. Det tog inte speciellt lång tid att bestämma sig för att tacka Ja till detta tillfälle. Jag har alltid haft ett personligt mål att sprida informationen vidare om hur man kan leva ett lättare liv och må bra. Målet med deras satsning är att gå ner total 250 kilo, och det tror jag inte kommer att bli någon match för dem.

Jag valde passande att döpa föreläsningsstunden till ”Sveriges Fetaste Föreläsning”. Så vad ska jag prata om? Jag hade tänkt att prata om min resa som jag påbörjade i Januari; vad jag gjort – hur jag gjort det – varför jag gjorde det. Kort sagt en vikthistoria om och med migsjälv. Har funderat lite hur jag ska lägga upp det, och jag tror att jag har ett ganska bra humm gällande detta. Hoppas att det kommer att bli intressant, att folk är frågvisa och att jag kanske motiverar någon till att få ett mer hälsosamt och balanserat vardag 🙂

Nåväl, jag kommer att skriva mer om detta. Förresten, föreläsningen är nu på Måndag den 14/11 i Stockholm 🙂

Tjing,
Freddie

