Hej,

Har fått flera frågor om vad jag äter när jag kör fakir, och det är ganska enkelt om man vill. Jag kör iaf såhär;

1) MINST 80% Fett. Gärna 85%, men inte högre.
2) HÖGST 1% Kolhydrater, men inte högre.
3) Så rena råvaror som möjligt! Gärna svenska/ekologiskt/närodlat i högst möjliga mån

Exempelvis när jag nu var och handlade så köpte jag;

500 gram smör
1 liter vispgrädde (38%)
2 kg Svensk Entrecoté
3 st Fläskfileér
1 kg Köttfärs
12 st ägg ”deluxe super free range 3000″ 

Utav detta gör jag;

– Köttbullar med gräddsås
– Entrecote med kryddsmör/vitlökssmör
– Fläskfile med gräddsås och/eller kryddsmör
– Bantarbiffar

Samtliga färsrätter gör jag enligt följande recept oavsett om det blir biffar, bollar, järpar or any shape or size;

1 kg nötfärs (Vill du spara pengar och öka fetthalt kör du 2/3 fläskfärs + 1/3 nötfärs)
10 äggulor
0.5 liter grädde

Ovanstående ger, med nötfärsen, ungefär 80%F 20%P vilket är riktigt bra.

 

//F

