Tjofräs!

Idag har varit en grymt stressig dag, och det är massa som måste göras innan jag på Lördag lämnar Sverige. Förutom arbete så är det en massa personer som efterfrågat mitt kick-startschema för LCHF, och jag hade tänkt att ta med mig laptopen när jag åker iväg så jag kan skriva ihop det sista på den. Egentligen skulle den blivit klar i början av Oktober, men det har liksom inte funnits tid att dela med mig av allt det goda. Nu däremot känner jag att jag måste göra det.

I övrigt har jag på senaste tiden varit väldigt kolhydrat-liberal, och det ska bli ett stopp för det nu den 1a November. Då blir det nämligen att köra hårt igen. Har verkligen försökt att pressa mig igenom Fakir, men det brister alltid. Känns som att den är sjukt effektiv, men att övergångsperioden är så mycket längre innan det börjar kännas ”bra”. Dessutom anser jag att UFO fungerar bättre, för då blir det inte samma ansträngning. Inte för att jag kräver kolisar i kosten, men det känns som att kroppen ”accepterar det bättre”. Men jag ska verkligen göra ett tredje och sista försök att fakira under hela November månad. Det är nämligen en månad då jag inte kommer att resa utanför Sverige, eller ställas inför situationer då jag verkligen INTE kan välja mat. Har som sagt tidigare nämnt att jag hellre äter kolisar än inget alls – men då jag gör det så försöker jag att minimera det. Praktexempel på detta är flygplatser, flygmat, arbeta-på-helgerna-middagar och liknande. Jag vet att jag kan ta med mat många gånger – men det har som inte blivit av. Dessutom tror jag att fakiren kan ge mig en nytändning och komma tillbaka till mitt sinnesstånd som jag hade från första början där jag åt som en riktig diabetiker (utan att ha diabetes).

Idag passade jag även på att ta en PT-genomgång på gymmet, och det var riktigt lärorik. Kommer med största sannorlikhet att skaffa 5-10 lektioner till då jag känner att med PT-hjälp kan jag maximera tiden som jag är på gymmet. Detta i kombination med LCHF/Fakir kommer jag både att äta och träna smart. Måste även lägga till mer sömn, men för att det skall fungera så måste jag börja jobba smartare också, för de senaste veckorna har det varit riktig madness på arbetsfronten. För mycket som skall göras, på för kort tid.

Jag tror att stressen är en bidragande faktor till att jag stått stilla också på senaste. Jag känner inte alls samma lugn som jag hade tidigare. Sömnen per natt snittar jag nu på 5-6 timmar, motför 8 timmar tidigare – och det tär på kroppen. Men jag känner att jag inte haft något annat direkt val. Jag har klivit upp 07 på morgonen, varit på jobbet kl 08 – och jobbat till 18. Därefter har jag varit tvungen att planera en massa arbetsrelaterat och försökt att kombinera ihop det med privatlivet – och efter kommit på ”shit, klockan är redan 02!”

Inte Ok.

Men nu som sagt är semestern snart här och då blir det att ladda batterierna rejält. Blir även bra att kunna släppa allt vad arbete heter, och försöka att få in lite av Amina´s input i det hela. Hon är som sagt kock och kan säkerligen hjälpa mig en massa med recepten som kommer att komma med i KickStarten!

Well, fick inte så mycket träning på genomgången, så jag ska snabbt packa om väskan och yla iväg till gymmet och köra ett tungt ryggpass. Jag hoppas på träningsvärk imorgon – för då vet jag att det gav resultat att få visat övningarna och hur man gör dem optimalt.

I´m off!

//F

