Halloj allihopa!

Sitter här hemma, insvept i en filt och hostar lite. Har nämligen åkt på lite rethosta, inte sådär förkyld direkt, mer irriterande skulle jag tro. Hade jag inte jobbat imorgon hade jag nog tagit mig en whiskey, men det är Måndag imorgon – vilket innebär arbete – så jag nöjer mig med thé och C-vitamin efter inrådan av Amina.

I övrigt så går allt bra – både gymmet och kosten knallar på som det skall. Tränar nu 6 dagar i veckan för att försöka att dra ner de sista 10-15 kilona. Men jag måste bara säga att det inte alls är enkelt. Det har liksom tagit tvärstopp vad gäller viktnedgång – men jag tar det med en nypa salt. Jag vet att det till mångt och mycket beror på att jag inte äter lika strikt som jag brukar, och att jag tränar som ett djur om dagarna. Musklerna börjar komma fram riktigt bra, och jag känner mig starkare än någonsin.

Som jag sagt tidigare så vill jag tillbaka till kampsporten – det är där jag hör hemma. Musklerna och viljan finns, men inte flåset. Kanske borde jag börja köra mer kardio har jag tänkt fler än en gång, men jag tycker att det är så gud förbarmerligt tråkigt att stå på ett löpband eller annat. Att vara ute och springa kanske skulle vara en option nu när jag tänker på det. Hm… Att jag inte funderat på det tidigare. Ska nog ta och kolla upp ett par nya löpardojjor och bege mig ut i naturen. Häftigt!

Men tillbaka till kampsporten. Jag vill verkligen börja igen, för jag har två bra grundstenar – och det är att jag tänker väldigt klart när jag ser motståndaren framför mig, jag är extremt tjurskallig och jag är väldigt explosiv. Jag bokstavligen älskar det! Min bakgrund är 8 år inom Judo, så det är inga slag eller sparkar, och jag avslutade på blått bälte. Jag vet att det kommer att ta tid att hitta en bra klubb och ta sig tillbaka – men det är en målsättning som jag har.

Kosten då och ”tankar kring magen” som jag skrev om tidigare. Ja, att det gått bra hitintills vet jag ju om, och det syns även när jag kollar igenom gamla bilder. Jag borde verkligen vara gladare för att jag gått ner 31 kilo tills dagsdato, men det känns som att jag både vill och kan gå ner mer. Än är jag inte nöjd, och den största missnöjdheten sitter i bröst- och magregionerna. Varför kan man inte punktmarkera fettförbränning. Suck, vardagen hade varit så mycket enklare då. Kommer troligen att besöka en läkare för att se om det går att göra något annat åt saken, om det nu skulle vara så att det verkligen inte kan avhjälpas med kost och träning.

Av ren nyfikenhet poke´ade jag runt lite på dom områdena idag, och bröstmuskulaturen är verkligen stenhård, så jag vet att det går åt rätt håll – men problemet är bara att det ligger 2cm+ späck ovanför och döljer det så fint. Det vill jag ha bort. Samma sak med magen där jag i princip kan maxa ut crunch-maskinen på 15 reps. Ja, det svider på de 5 sista och jag frustar som en 80-åring som förbrilt försöker att ta sig upp för några trappsteg – men iaf – jag klarar det. Hursom känns det som att den här platån inte kommer att släppa för nu står verkligen vågen still. Mina gamla knep som jag testat fungerar inte som de brukar, och fastän jag ligger i ketos så går det inte nedåt. Paradoxalt nog har jag faktiskt också skaffat en till våg, bara för att se att min gamla våg inte stannat på ett statiskt resultat – men det hade den inte. Nåväl, får ge bort den till bättre behövande eller något sånt – det var iaf värt ett försök.

Men tro inte att jag hänger läpp för det. Livet leker! I veckan kommer jag bland annat att ha en Norrlandskväll för mig och min vän Johanna, som också är ex-norrlänning. Har inte avslöjat menyn än, men jag kan ge en hint om att det precis varit älgjakt 🙂 På Fredag bär det av till Djuret här i Stockholm med jobbet och vi ska fira ett väl genomfört projekt där jag var delaktig i implementationen – och det skall bli riktigt trevligt. Ska bli spännande att se om de kan kasta ihop något intressant som faller en LCHF´are på tungan.

Efter detta blir det hem och packa det sista innan avfärd mot Marocko. Har jobbat så mycket på senaste, och det har blivit både sena kvällar och helger så jag vehöver verkligen en break, komma iväg ett tag och spendera lite kvalitetstid med Amina. Hon tycker för övrigt att det här med LCHF är lite konstigt, men gillar resultatet hon ser 🙂

Nä, ska ta och svepa i mig en till kopp thé nu, och sen bär det av mot sängen så jag får min skönhetssömn

Tjing!

