God afton!

Ikväll har jag o Sandra sett hockey. Det var Luleå mot Skellefteå – och Luleå förlorade…. Men men. Det som var positivt var iaf att maten blev kanongod! Jag gjorde en rätt och Sandra den andra. Jag lagade till fläskfile i gräddsås, med tillhörande sallad på isbergs, plommontomater, gurka, feta-ost och en pesto-vinegrette. Till det gjorde jag vitlöksbröd på CrabZone´s ljusa LCHF-börd. Visst, somliga gillar det inte, men jag tycker att det är fan värt det när man käkar en sallad 🙂

Här kommer iaf mitt bidrag. Bilden blev lite suddig, och jag har fel fokus på den, men jag håller på att leka mig fram med mitt nya objektiv till kameran, så håll ut! 🙂


Sandras bidrag, som ni kommer få receptet på sen, såg ut som följer;

Jag vet inte om den har något namn, men från och med nu heter den Sveriges Fetaste Paj – för den e sjukt god. Den innehåller Creme fraiche (med chili och paprika), grädde, ägg, skinka, broccoli, körsbärstomater etc. Mer exakta mått får ni sen! 🙂

Nu ska jag ta och planera lite inför resan nästa vecka. Kommer nämligen att dra utomlands och komma iväg från storstadslivet och spendera lite kvalitetstid med hjärtat borta från allt vad dator och mobiltelefon heter.

Fortsatt trevlig kväll,

Freddie

