God afton Sverige…

Freddie här. En glad Freddie, och massa kläder färre-Freddie. Ikväll har nämligen jag och Sandra städat ur mina garderober. Jag kom genast att tänka på Eminems textrader ”I got some skeletons in my closet and I don’t know if no one knows it. So before they thrown me inside my coffin and close it, I’ma expose it” – och det är väl det jag ska göra ikväll hade jag tänkt – ”´cuz tonight I’m cleanin’ out my closet”.

Sandra däremot suckade mest när jag öppnade upp garderoben, och sa att jag var
värre shop-o-holic än de flesta brudar hon känner.

Efter en halv garderob så började högen av kläder växa, och jag blev nästan förskräckt när jag såg att knappt något var kvar i gaderoben. Förstå att jag har en hel garderob med Levis-jeans! Det är helt sjukt. Totalt blev det 25+ par , och av dem har jag använt 1 par. ETT PAR! Jag vet, det är inte okej, men dom ska åka ut på Tradera snarast kvickt. De är storleksmässigt en blandning mellan W38 och W40 och längden är L30 eller L32.

Jag hade ordnat upp det, eller ja – Sandra kommenderade fram 3 högar – KASTA . SKÄNKA. SÄLJA.

Kasta-högen slutade med 2 blåa IKEA-kassar som innefattades av massa sockor, galgar och ett tiotal jeans.

Skänka-högen bör kanske rymmas i en rågad 125-liters-säck. Förhoppningsvis kommer den inbringa nån tusenlapp till Myrorna. De ligger förresten jättenära mig här i Vasastan, bara att gå igenom parken så är jag där. Perfekt!

Sälja-högen består av ett 25-tal Levis 501´or, skjortor från Paul Frank samt ett par osorterade skjortor gjorda på Egyptisk bomull. Alla syntet/vanlig bomull åkte i skänkahögen. Suger lite att skjortorna som jag betalt så pass mycket för inte kan användas mer – men men, så är livet som ex-fetto…

XXL….

Waist 40. Idag ligger jag på 33-34, och ska ner på 32 innan jul – om jag får välja 🙂

Lite för stora…. Igen. Men inga sura miner här inte!

Var fan tog alla kläder vägen?

Och där avslutade jag kvällen i strumplästen iklädd en gammal t-shirt med för stor storlek. Om några månader kommer mina andra övergångs-jeans som ni ser i höger bildkant att åka ut också… Men lika glad för det är jag, men gladast är nog…. hmm…. svarar nog JAG på den också.

Natti!

//F

