Hej!

Igår gjorde jag en riktigt bra LCHF-middag åt mig och min goda vän Kristin. Jag lagade en riktigt god middag. Det blev en Entrecoté som jag stekte i massa smör, som jag sedan lite lätt flamberade.

Till det gjorde jag ett rosepepparsmör och vitlökssmör, samt garnerade med en ruccola sallad med parmesanost och valnötter.

Totalt blev det;

70% Fett
29% Protein
1% Kolhydrater

Kanske lite mer kolisar men inte speciellt mycket. Kristin var helt salig efter middagen och frågade mig hur jag kunde svänga ihop sådana rätter utan recept. Jag kallar det skills o precision 😉

Hursom. Kryddsmöret e superenkelt o grymt gott.

50 gram smör
Paprikapulver 1 msk
3 stora vitlöksklyftor
20 st krossade rosepepparkorn
Blanda ihop.

Gör till en rulle i smörpapper och dra åt sidorna (typ skruva ihop) så det ser ut som en smällkaramell. Sen in i frysen 30-40 minuter.

Klockrent till Entrecoté!

Fortsatt trevlig kväll!

