God Morgon Sverige!

Mitt första morgoninlägg sedan bloggen startades tror jag faktiskt. Idag är det Tisdag och jag är precis påväg till jobbet. Blev en sen kväll igår. Lagade lite mat och gjorde plats för min nya diskmaskin. Lägenhetem börjar nu bli komplett känns det som, och jag kommer att kunna lägga fokus på annat som är viktigare än att handdiska. Dvs. läsa LCHF-forum, böcker etc.

Denna veckas kost innefattas till stor del av färsrätter. Jag köper alltid minst 1-2 kg köttfärs när jag är och handlar för det är grymt bra basmat.Färsbiffar har för mig blivit lika självklart som potatis (för de som äter ”normal kost”). Receptet är superenkelt, och jag brukar göra som följande;

1 kilo färs
6-8 äggulor
3-4 dl vispgrädde
Svartpeppar + Salt

Av detta gör jag sedan köttbullar, biffar, järpar – you name it! Vill ni sedan skruva upp fettprocenten så använd 1/2 (eller 3/4 om ni är extrema) fläskfärs istället för nötfärs. SJälv har jag lite tappat smaken för fläskfärs då mina 3 första månader bestod av säkerligen 100-talet sådana ”bantarbiffar”.

Det ni sedan gör är att ni fyller dessa om ni känner för det. Själv brukar jag göra lika olika omgångar och proppa dem med mozarella, oliver eller pesto/färskost.

Faktiskt är detta ett av basrecepten som jag kommer att lägga med i guiden som jag troligen kommer att släppa nu i Oktober. Jag har fått väldigt bra respons som sagt – både av folk som testat och folk som är sugna på att testa. Jag behöver bara göra den mer estetiskt tilltalande innan jag släpper den lös på nätet 🙂

Men men, nu måste jag packa gymväskan och springa (ja, ni läste rätt – ibland springer jag nuförtiden :P) mot jobbet.

Ha en fortsatt trevlig dag så hörs vi sen 🙂

 

//Freddie

