Hej,

Imorgon är sista dagen i Sverige, för sedan drar jag iväg till Marocko igen för att fira av hjärtats födelsedag. Hon fyller hela 23 år och det ska vi fira på SPA-hotell i centrala Agadir. Jag kommer därför inte att vara speciellt aktiv de kommande 8-10 dagarna – men jag lovar att jag kommer tillbaka med en stor final 🙂 Jag håller nämligen på med ett litet, och än så länge hemligt, LCHF-projekt som jag hoppas kunna visa i slutet av Augusti.

Var nere med en av mina bästa vänner förra gången (2-3 månader sedan) och blev totalt förälskad i Marocko så det blir att åka dit igen som sagt. Denna gång så ska jag faktiskt ta med träningskläderna då jag och hjärtat skall sparra i Savate, eller Boxe française som det även kallas.

Savate – Bild lånad från WikiPedia

Det kommer att bli riktigt roligt då jag inte sparrat mot henne, än mindre varit inne i en kampsportshall på bra precis 10 år. Är dock inte helt novis då jag tränat kampsport tidigare i mitt liv – oj, nu låter jag gammal – då i form av Judo. Vi har iaf hittat en bra lokal och förvarnat dom att vi kommer att köra något pass så det är löst, och utrustning och allt finns där. Jag vet dock inte om jag kommer att våga köra spark eller slag mot henne – även om hon tål det och har skydd + pads. Det är liksom något som tar stopp i mitt huvud när jag ser en kvinnlig ”motståndare” framför mig, och speciellt när det är någon som man älskar. Men det ska nog bra, och hon ska få ta ut sina agressioner  på mig istället. Jag kommer nog nöja mig med en sandsäck eller annat som jag vet inte kommer gå sönder om jag sparkar på den.

Fler videos med Savate kan ni hitta på denna länk: http://www.youtube.com/results?search_query=savate&aq=f

Vad mer händer framöver? Jo, jag kommer att spendera första veckan tätt inpå en av mina bästa vänner Sandra, eller Fröken W som jag brukar kalla henne. Ett riktigt yrväder med alldeles för vass tunga för sitt eget bästa iböand – men med ett riktigt gott hjärta – och det bästa är att hon också kör LCHF precis som jag, så vi kommer att ha matlagningskvällar – så för er som ogillat att jag inte har uppe recept kan jag med största sannolikhet lova att det kommer att komma upp några bra recept med tillkommande bilder.

OBS! OBS! OBS!

Slutligen vill jag även kasta iväg en notis om att Stockholms troligen bästa gym , Planet Fitness , kommer att ha en höst kick-off nu den 29e Augusti! De kommer att ha  motiverande föreläsningar, spännande gästinstruktörer och mycket mer. En stor dos inspiration utlovar dom också! På programmet finns en motivationsföreläsning av en av Sveriges mest kända äventyrare – OLA SKINNARMO,PT-konsultationer, DJ, stjärninstruktör, smygstart av Höstutmaningen, specialerbjudanden från Re:Fresh Day Spa, Öppet Hus och mycket mer! Alla aktiviteter är kostnadsfria.

Gymmet ligger på Sveavägen alldelens vid Norrtull (Sthlm). Enklast att ta sig dit är att man tar sig till Odenplan (Gröna linjen) och därifrån tar blå buss nummer 2 mot Norrtull, och hoppar av vid Sveaplan. Därifrån är det bara att traska mot Norrtullhållet ca 150 meter, och sen är ni framme! Jag och Sandra kommer att vara där – hoppas att just du också kommer! Ni känner enklast igen mig om ni kollar efter en rakad skalle, och jag kanske till och med kör på en röd slips så jag sticker ut lite 🙂 Hade jag kunnat hade jag hållt i en vimpel med texten ”Sverigesfetaste.se” men jag känner att det är lite overkill 🙂 Skulle det vara så att det är någon som känner att de behöver hålla handen dit, så kan ni kasta ett meddelande till mig så kommer jag och möter er – ta gärna med en vän!

Nu kallar sängen mina vänner – hoppas vi ses den 29e Augusti!

//Freddie

