Hey!

Idag är det Fredag och det känns helt underbart. Vad som känns mindre underbart är den enorma träningsvärk som jag har i mina ben efter gårdagens pass. Brukar köra ben isolerat, och igår blev det fram-/baksida curls på 64 kg – 3 sets på varje á 10 reps med 3 sek paus vid max ext. Avslutade med att köra benpressen som igår hamnde på 209 kilo. Körde 12 reps per set, och totalt 4 set. Efter detta blev det lite tramp på cykeln , väldigt lågintensivt, för att få lite fart på blodgenomströmningen.

Jag har även fått en liten adept som jag kommer att hjälpa de kommande tre veckorna, och det är primärt kosten. Sen kommer jag även att tjata med honom på gymmet så han kommer igång med det också. Det är en kollega till mig och han ska ta och testa LCHF nu i tre veckor – och köra det strikt (max 5 kolisar /100). Det kortsiktiga målet (3 månader) är -15 kg och minskat midjemått. Förutom detta så kommer även hans sockersug att försvinna – och det kommer nog att bli hans största belöning. Han kör på bra, ställer bra frågor om vad man ska göra respektive inte göra. Tror verkligen på honom, och när dessa tre veckor är över så kommer jag att länka till hans logg, samt presentera vilket resultat som det gett. Jag hoppas iaf personligen på att han ska minska 4-5 cm i midjan och ungefär lika många kilo – samt att sockersuget är ett minne blott.

Idag på gymmet körde vi axlar, och det blev totalt 5 stationer, 3 sets på varje och allt mellan 6-10 reps beroende på vikterna. Axlar tar som sagt riktigt bra, och det finns övningar som man bara lastar på 5-10 kilo som gör att musklarna verkligen skriker. Gillar det skarpt. De två sista övningarna som jag körde var vanliga shrugs, och en som liknar shrugs fast man står lutad mot en bänk som är 90% upprätt. Bad att han skulle ta ett foto då jag själv inte sett hur jag ser ut när jag tar ut migsjälv på maskinerna eller med vikterna i handen – här kommer bilden…

 

 

Bilden är tagen på tredje och sista settet och vid detta laget har jag fått riktigt bra pump. Just på denna övning brukar jag inte köra mer än 2×25 – däremot på vanliga shrugs-övningen när man står helt upprätt brukar jag köra 35-40 sista settet. Precis som min kompis Oskar sa – Det är inte antalet kilon som du lyfter, utan att du gör övningen rätt och tar ut muskeln.

Så för att summera dagen har den var superbra, och nu blir det två dagars vila i hemmets lugna vår 🙂

Trevlig afton!

//Freddie

