God afton Sverige.

De senaste dagarna har verkligen inte alls varit bra, och därav har jag inte bloggat – utan helt koncentrerat mig på att vila och dricka mycket vatten. Jag har väldigt mycket tid att fundera på varför det blivit som det blivit. Bland annat gick min kropp helt in i väggen i Tisdags. Påvägen hem från dagens andra gympass var jag tvungen att sätta mig ner, och väl hemma höll jag på att mer eller mindre svimma i köket. Som tur var fanns min kära Carro vid min sida och tog hand om mig. Idag var jag dessutom tvungen att gå tidigare från jobbet då jag på morgonen vaknade upp med en sjuhelvetes träningsvärk i övre rygg (skulderblad/axlar). Det kändes nästan inflamatoriskt – inte bra.

Hursom har jag legat och sovit på soffan från kl 14, med ett smärre uppehåll för lite arbete som behövde attention.

Kan försäkra Er att detta inte alls är något allvarligt, och jag har kommit fram till att;

1) Jag kommer att fortsätta på fakir, men jag kommer att äta mer frekvent och lägga till frukost för jag känner att jag behöver det.

2) Jag kommer inte att köra två gympass per dag (utlösande faktor enligt mig till ovanstående då immunförsvaret kan försvagas om kroppen inte återhämtar sig mellan passen)

3) Jag kommer att lägga en strikt minimumgräns på 8 timmars sömn per natt

Just nu känns det iaf lite bättre och jag tror att jag under morgondagen kommer att vara på fötterna igen. Dock kommer jag inte att gå till gymmet förrän jag känner att jag är helt kurrant igen – det är helt enkelt inte värt det.

Tror faktiskt, hur hemskt det än kan låta, att detta är bra. Detta ger mig verkligen en fördjupad insikt i hur jag fungerar, vad jag gör fel men även vad jag gör rätt. Alla lärdommar är bra lärdommar, och vad än inte dödar gör en starkare. Dessutom tycker jag om känslan att vakna upp frisk efter sjukdom/feber.

Så nya och friska tag på Måndag!

Godnatt,
Freddie

