God Afton Sverige!

Idag var då andra dagen på fakirperioden, som jag skall försöka att upprätthålla i 6 veckor. Det kommer att bli problematiskt med vinet, så vi får väl se hur det går. I övrigt har jag idag ätit totalt 4 av biffarna som jag lagade till igår. Ni missade väl inte min lilla lathund till en säker viktnedgång? 😉

Hursom startade jag dagen med ett stort glas vatten och två kapslar Omega 3. Går så mycket enklare när man dricker vatten till, annars kan det komma en lätt laxig smak i munnen – och det gillar vi inte! 🙂

Sen blev det några timmars arbete fram till lunchen då jag tog min väska och traskade iväg till gymet. Tror inte att jag sagt det tidigare, men jag tränar nära mitt arbete på Sveaplan i Stockholm. Väldigt skönt gym som jag varmt kan rekommendera. Trevlig personal, och väldigt opretantiöst för den som har den inställningen. Passar mig som handen i handsken. Gymet heter Planet Fitness och rekommenderas varmt som sagt!

Jag brukar alltid börja med uppvärmning på CrossTrainern, och det brukar bli runt 8 minuter – ibland 10 om jag känner mig ungdomlig och spänstig. Börjar ju som sagt komma upp i åren – halvvägs 57 för att vara mer exakt! Efter det brukar jag köra två muskelgrupper åt gången, och ben separat. Detta då mina ben redan får en massa träning och när jag väl kör slut på dem så ser det ut som att jag haft 7 svåra nätter när jag lunkar tillbaka mot omklädningsrummet 🙂 Arg ser jag tydligen också ut att vara efter benpassen – men skenet bedrar. Världens nallebjörn som Carro brukar säga 🙂

Idag blev det iaf Biceps och Triceps. Brukar kombinera lite, men det jag älskar mest är något som på fikusspråk kallas för Superset med , som i detta fall, antagoniska muskler. Betyder kort sagt att musklerna drar åt olika håll – ex. biceps och triceps. Och när man pratar om Superset så tar man först en muskelgrupp, går direkt över till nästa grupp direkt efter. Kombinerar man detta så blir det ex. 1 set biceps och direkt över till 1 set triceps. Efter detta får man vila 🙂 Det finns garanterat någon bättre förklaring på ovanstående, men jag sticker inte under stolen med att jag är helt novis – men frågvis! 🙂

Det enda negativa under dagen var att jag kände en viss yrsel – och detta var i kombination med träningen. Kanske tog jag i för hårt? Jag vet inte, men det gick över fort och jag såg till att vila i någon minut när jag väl kände det. Så slutet gott, allting gott.

Just nu sitter jag iaf ute på min balkong ( älskar den! ) och lyssnar på den danska gruppen Saybia, bloggar lite som ni kanske kan se/läsa och njuter av en underbar kväll i Vasastan. Med mig har jag min nyinköpta MacBook Pro som jag lovade mig själv att köpa under sommaren för att jag lyckats såhär långt. Den är dessutom perfekt att skriva, blogga och redigera med. Klockrent!

 

Trevlig kväll!

//Freddie

 

