God kväll Sverige!

Som jag berättade i förra inlägget så gick jag på semesterresan upp 1.3 kg då jag inte åt strikt, utan det slank även ner kolhydrater under färden. Jag hade räknat på att dessa 1.3 kg skulle ta cirka en vecka att ‘mata bort’ med riktig LCHF-kost. Det gjorde det också, men jag trodde att jag skulle vara på ungefär 104 kg igen, men så blev inte fallet.

När jag ställde mig på vägen imorse så stannade den på 102.7 kg! Det kändes underbart magiskt. För att dra det lite längre så är det nu mindre än 3 kg innan jag går ner på 3-siffrigt , och det känns inte alls som att det är så mycket! Jag kommer definitivt att klara det under sommaren tänker jag diplomatiskt, men rent krasst så kan jag nog gå under 100 inom en månad – och då kommer jag att släppa ut ballonger känns det som 😀

Vikten som jag gick upp på resan var helt klart mycket vätska, så det förklarar nog att det gick bort så fort när jag återvände till min rätta kost, men att det dessutom skulle skrämma bort nästan 1.5 kg utöver detta hade jag inte räknat. Det var en trevlig överaskning som sagt. Jag firade detta med att steka strimlad lövbiff, som jag sedan åt med Bearnaise-sås och en liten avokado.

Imorgon blir det att gå och handla, och jag har min stående lista över saker som jag SKA ha hemma. Den innefattas av;

– Smör
– Olivolja
– Senap
– Svarta Oliver
– Ägg
– Bacon
– Köttfärs
– Broccoli
– Spenat
– Kyckling (Filér och Klubbor)
– Ruccola-sallad
– Gurka
– Lök (Vitlök och Rödlök)
– Tomater (I mindre mängd)
– Ost (Mozarella, Parmesan och/eller Västerbottens)
– Skinka (Rökt men även gärna Parma)
– Köttiga korvar (med lite tillsatser, finns väldigt bra choritzo-alternativ)
– Kryddor

Ungefär sådär ser det ut, och det klarar jag mig galant på! 😀 Har ni tips på andra bra basvaror som en LCHF´are bör ha hemma så kommentera gärna! 😀 Är dålig på Makrill så det behöver ni inte skriva in 🙂

Trevlig kväll,
Freddie

Annonser