God afton Sverige!

Det var några dagar sedan som jag skrev, men schemat har varit så pass fullspäckat att jag verkligen inte hunnit med att blogga. Jag har bland annat varit runt på en massa festligheter, och igår hade vi en till kick-off med jobbet. Det bar av till Grönalund där vi körde 5-kamp och avslutade kvällen på Tyrol med en riktigt god middag. Gick alldelens utmärkt att äta LCHF-style. Det var kannor med öl, men jag drack bara rött vin som vanligt. Öl är som sagt en riktig kolhydratbomb som jag mer än gärna hoppar över! Förrätten bestod av Toast Skagen, fast det blev utan toast för mig. Har börjat älska räkor, något som jag inte ätit tidigare. Huvudrätten var oxfile med lammkorv och sparris – och potatisgratäng. Ja, ni gissade rätt – jag åt inte potatisgratängen heller 🙂

Det jag inte riktigt gillar med Grönan är att dom inte har någon riktigt fet bergodalbana. Jag älskar verkligen dom! G-krafterna i de vassa kurvorna, klickandet när man åker upp för branten – och skriken ner för stupen. Love love love! Vi avslutade kvällen runt Stureplan och jag mådde allt annat än nyponros när jag vaknade imorse – men det var det värt!

Som ni ser gillade jag mer än mycket bergodalbanan 😉

I övrigt är jag ganska stressad just nu. Har en massa på jobbet som jag måste göra klart imorgon. Bland annat håller jag på att designa upp en helt ny intern lösning för vårt support-team som skall gå i drift i Augusti. Tidigare har jag inte hanterat stress så bra, och oftast har det resulterat i att jag äter dåligare och dåligare – nästan som att man får tunnelseende och väljer bort sin egen hälsa för något världsligt. Det har jag inte gjort denna gång – och jag kommer inte att göra det. Om det blir sena kvällar – vilket jag räknar med – så kommer jag att ta med mig två matlådor till jobbet. Jag har dessutom bunkrat upp med skinka, avokados och majonäs om det nu skulle vara så att jag behöver något på vägen. Har även märkt att gymmandet hjälper mitt lugn något otroligt. Okej – jag ser ut som att jag blivit överkörd av en blå SL-buss när jag går ut från lokalen – men jag mår så himla bra! Skenet bedrar 😉

Muskler (!!!) har jag också fått , men framför allt bättre hållning. Har kört ganska mycket core-träning och försöker att sitta rakare för var dag som går. Normalt sett brukar jag köra ”racerställning” som en kollega kallar det för jag nästan ligger i stolen, hörlurarna på och jobbar så fingrarna glöder 🙂

Ska ta och kolla till min packning nu, för på Lördag så åker jag och en barndomsvän iväg till Marocko om vädret tillåter. Kommer att bli en vecka med sol, bad , fiske och massa sightseeing 🙂 Just därför kommer det att vara ganska tyst från mig, men jag lovar att uppdatera er när jag kommer tillbaka…

Tills dess – sköt om Er!

Mvh

Freddie

