God morgon!

Som jag skrev om tidigare så stod jag tidigare still på en så kallad platå. Jag låg ganska fast runt 106 kg , fast midjemåttet minskade dock lite. Idag tänkte jag då att jag skulle väga in mig då morgondagen kommer att vara fullsmockad av massa annat så jag kommer inte att hinna skriva då. Hursomhelst ställde jag mig på vågen imorse och jag var tvungen att klia mina ögon lite – för jag kunde verkligen inte fatta vad jag såg på vågen. Jag nollade den igen och ställde mig på den – samma resultat!

Kliade mig lite på huvudet och gick iväg för att hämta min kamera, för detta måste fotas. Efter att ha stått still på ~106 kilo stannade nu vågen på….

104 kg!

Så nu har det verkligen börjat rasa, och lite beroende på vad det var förra veckan så har jag gått ner minst 1.5 kg på en vecka, och måttbandet var 111 cm runt midjan! Det är verkligen jättekul – men jag vet inte vad jag ändrat – för jag har verkligen inte gjort något annorlunda och det gillar jag inte! Jag vill ha störtkoll på vad jag får i mig, men kanske var detta ytterligare ett bevis på att kroppen gör som den vill, och jag bara till en viss gräns kontrollerar den. I övrigt gör den som den vill och nu tror jag helt enkelt att den sparkade bakut och sade stopp – just för att den undrade vad fan som händer 🙂

Så nu är jag och kroppen nog kompisar och kan fortsätta vår viktresa – och vet ni vadom 4 kilo så väger jag tvåsiffrigt! Hur coolt är inte det? Jag har inte legat på tvåsiffrigt sen jag var ~16 år.

Min uppdaterade viktdata är således;

Vikt: 104.0 kg (-21.8 kg)
Midjemått: 111 cm (-19cm)
BMI: 31,4 (-6.3)

Ha en underbar Lördag!

//Freddie

