Telefonen ringde för en stund sedan, och märk min förvåning när personen presenterade sig som Sten Sture Skaldeman (SSS). Han hade fått tips om min blogg genom en god vän till honom – det var verkligen superkul! Jag har läst Sten´s böcker tidigare, och betraktar hans bok ”Ät dig ner i vikt”  som min bibel. Den enda boken jag inte införskaffat är hans bok om svampplockning då det närmaste jag kommer svampplockning är när jag blir inkallad av försäljarna på Hötorget som är min ”kompisar” och ger mig ”jättebra pris på kantareller”. Äger alltså de andra böckerna, och jag kan säga med handen på hjärtat att det är dessa böcker, speciellt ”Ät dig ner i vikt” som verkligen fick mig att tänka över min livssituation, och istället för att blunda i spegeln eller kolla bort när jag kliver på vågen – vågat öppna ögonen och se sanningen i vitögat. Jag tycker att SSS böcker är lika självklara hemma som riktigt smör , så om du funderar på att köra LCHF, eller redan kör det idag så ska du definitivt läsa Stens böcker. Du hittar dem här!

(Bild lånad från Bokus.se)
Ser nu när jag gör en sökning att Bokus säljer boken för löjliga 38 kronor det är verkligen ingenting!
Iofs en pocketvariant, men tänk vilken härlig sommarläsning det kan bli på semestern i hängmattan!

Efter en halvtimmes pratade om allt från LCHF till fiske kom vi fram till att jag kommer att börja skriva insändare till LCHF-magasinet som är en tidning för dig som vill veta allt om lågkolhydrat-högfettskost (LCHF) och GI-Noll! Det kommer att bli väldigt intressant och jag hoppas att jag kommer att tillföra underhållande material. Tror inte att det kommer att bli något problem, och en sådan här sak sporrar verkligen en att fortsätta framåt på resan mot ett friskare och ofetare liv.

Nä nu ska jag ta en rask prommenad ner till ICA och köpa ingredienser till min LCHF-chiligryta som jag ska göra ikväll!

Ta hand om er!

//Freddie

