Hej,

Blir bara en snabb blänkare då många har frågat hur jag tränat och ätit för att gå ner de kilon som jag hitintills gjort.

Jag kan direkt säga att träningen INTE har bidragit till viktnedgången so far. Jag har endast haft gymkort i två veckor, och INNAN träningen ens började hade jag tappat i princip 19 kg.

Det är väldigt viktigt att komma ihåg detta – DU BEHÖVER INTE TRÄNA FÖR ATT GÅ NER I VIKT MED LCHF! Jag valde att börja träna för att få ett mer aktivt liv, och träning mår ingen dåligt av. Jag kör inga tunga vikter och är nogrann med uppvärmning och stretching.

Jag resonerar som så att allt handlar om att må bättre. Om det sedan är så att du mår bra av att jaga fåglar i skogen, dricka the på balkongen eller en rask löprunda på gymet lämnar jag helt till dig. Det kan vara hur knäppa saker som helst, men motion behövs inte för att gå ner i vikt. Den som säger något annat är troligen ‘carb supercharged’ eller skrämd av gamla (dåliga) ovanor och myter.

Så åter igen för att understryka det med motion och träning, så är det inget som kommer att vara avgörande för din vikt- eller måttnedgång — men — det kan vara som balsam för själen. Och även om det kanske låter som att jag går åt de som väljer att inte vandra samma stig, så vill jag poängtera att alla sätt är bra utom dom dåliga, oavsett om metoden heter LCHF, Jaga duva, ABCD etc.

Så, valet är ditt – jag har gjort mitt. Stå fast vid det, och var stolt – men framför allt…. MÅ BRA!

 

//Freddie

