Idag har då solen äntligen hittat tillbaka till mitt underbara Stockholm. Ska snart ge mig ut på stan och möta upp en god vän, och sedan hitta någon bra park därman kan lägga sig ner i gräset, lyssna på bra musik och kanske ta en tidig middag. Just nu står lägenhetens alla fönster på vid gavel, och jag lyssnar på Manu Chao – ett bra exempel på riktigt bra sommarmusik. Storälskar SKA-musik, och Manu har ganska stora influenser av det, fast går inte under den genren egentligen. I övrigt har jag lagat kyckling på morgonen. Ungstekte den och nu åker den snart upp på ett LCHF-bröd med curry-majo på – grymt gott!

För skojs skull vägde jag mig även idag för att se om jag brutit den negativa trenden att inte gå ner i vikt, och guess what – platån är bruten! Idag stannade påvägen på 106.2 kg (-1.3kg) motför förra veckans invägning som landade på 107.5 kg. Förutom att ha tränat en del så har jag inte druckit så mycket som en klunk Cola Zero, och det kanske är det som höll mig tillbaka, så jag ska ta och testa mig fram en vecka till för att se om det verkligen var det som gjorde skillnaden.

Vad har mer hänt? Jo, jag har fått känna den värsta träningsvärken någonsin. Jag hade nog inte ens önskat min värsta fiende det. Träningsvärken var ljumskarna efter ett hårt benpass i Torsdags. Har börjat lasta på mer vikter nu och det känns riktigt bra, dock kör jag fortfarande tillsynes lätta vikter. Nog för att få mig att svettas en del och få ny energi. Måste dock arbeta mer på armarna då jag inte har någon direkt muskelmassa i biceps – men det kommer 🙂 Måste även planera in att hitta lite nya kläder, vilket jag dragit ut på väldigt länge. Jag har några favvoskjortor och dessa börjar nu se lite tältaktiga ut. Jag köpte dem när jag var i Texas för några månader sedan och då satt dom som gjutna, och det är nästan 20 kilo sedan så det flänger och hänger lite väl.

En av favvoskjotorna som nu kan extraknäcka som ”tält”

Nu ska sitta på balkongen ett tag, och sedan bär det av ut på stan. Förresten, på onsdag kommer det en överaskning om allt går som planerat 🙂

//Freddie

