God kväll Sverige!

Idag är det Onsdag och dagen har varit riktigt bra, fast vi har haft riktigt skitväder här i Stockholm. Blev lite sen och klev inte in på jobbet förrän klockan var strax efter kl 09 imorse. Det beror på att jag – på något konstigt sätt – lyckats ställa om dygnet och jag har inte somnat förrän 02-03 de senaste 2-3 nätterna. Det är verkligen skitjobbigt och jag har klurat lite på vad det kan vara. Funderar på att åka och köpa nya kuddar eller något sånt till sängen för jag tror det behövs lite mer variation. Jag vet, det låter kanske lite bakom flötet, men jag älskar sängar. Jag älskar att sova gott! Har testat lite olika kuddar, men jag tror att jag måste hitta några avlånga för att variera lite. Då jag har en tempur-säng – ni vet en sådan där som man som sjunker ner sådär himmelskt gosigt i – så fick jag med två kuddar av samma märke. Dom sög. Vi var inte alls kompisar – speciellt inte min nacke. Hugaligen.

Har ni tips på bra kuddar så får ni gärna skicka det till mig som en kommentar 🙂

Men vidare då. Idag åt jag upp mina sista bantarbiffar och som vanligt så skämtar folk om dem på jobbet – ”Vad blir det för tillbehör till biffarna idag då Freddie?”. Tro mig, jag älskar mina biffar. Idag fick dom slå följe med en näve svarta oliver och en bit parmesan. Sjukt gott! Något som jag också reflekterat över är hur , ursäkta min svordom, men förjävla gott det är att äta efter träningen. Idag är jag inne på andra veckan och har planerat in 4 pass, och sen ett litet lekpass där jag nog kommer att inviga bastun på gymmet.

Jag började träningen med 1km roddmaskin, och sen 5 minuter på cross trainern. Jag svettades som en riktig tjockis och det kändes bra. Enda nackdelen är att folk bakom mig kan halka i pölen där jag stod 😉 Efter det så körde jag rygg och biceps. Kändes bra, men jag tog inte riktigt ut bicepsen som jag hade velat. Ett bra tecken på det är att jag har problem att tvåla in huvudet och mer eller mindre måste slänga upp armen för att ens komma upp i huvudhöjd – bokstavligen talat! Så på Fredag så ska jag köra mer biceps. Först lite kardio och sedan ska jag, istället för att liksom trötta ut biceps, köra mer explosivt upp och sakta ner. Nu körde jag sakta båda vägarna. Ryggen tog som bara den idag, och speciellt korsryggen som blivit lite av en favorit. Den är så lätt att isolera, och enkel teknik för att göra det. Överrygg däremot körde jag kombinerat med biceps, och jag kanske skulle ha isolerat bättre än tidigare, men det löser nog sig iom att tekniken på övningarna får sjunka in lite.

För att visa hur mycket man kan svettas efter ett pass tog jag en bild när jag fyllde på vattenflskan efter uppvärmningen 🙂

Till höger i bild ser ni mitt armband för iphonen. Kör Spotify när jag tränar och det är grymt! 

Nu ska jag försöka att lura Herr Insomnia, och varmt välkomna John Blund och förhoppningsvis sova i 8-9 timmar 🙂

//FatBoy

