God morgon Sverige!

Idag var det så dags för att väga och mäta sig igen. Jag har hackat lite tänder över detta då jag visste att jag inte skött mig exemplariskt de senaste två veckorna. Jag har bland annat ätit bröd för första gången på över 3 månder, samt att jag ätit en efterrätt med blåbär och hallon som var toppad med vit choklad. Jag kan däremot glädja er med att det var väldigt väldigt gott. Jag älskar äggmackor, och det finns ju sätt att göra det på som inte gör att vågen stannar eller lägger till några extra hekton – men nu valde jag att äta det som det var. Efterrätten då. Ja, det är en av mina gamla favoriter och det var planerat redan innan.

Det kanske låter som undanflykter, men jag tror att man (eller iaf jag) får göra något slags planerat fusk ibland. Detta var ett felsteg på 3 månader, så nu kommer jag att klara mig 3 månader till 🙂 Så länge jag VET att jag KOMMER ATT GÅ UPP I VIKT om jag äter fel så är det bra. Nu vet jag det, och det är bara att tacka och ta emot. Så hamnar ni i samma situation – gör ett medvetet valta konsekvenserna.

Men tillbaka till vägning och mätning som det här då skall handla om. Vågen idag stannade på 107.5 kg (+0,2kg) och midjemåttet på 114 cm (-2 cm). Att vågen skulle visa mer eller stagnera det gamla resultatet för två veckor sedan visste jag redan – men att midjemåttet skulle minska med 2 cm?? Det kom som en liten chock faktiskt. Nu får ni tänka på att jag bara väger och mäter mig 2 gånger i månaden – varannan söndag – så att stå still är egentligen ‘värre’ än vad det ser ut.

Men jag tänker inte gräva ner mig i det. Visst, vikten har stannat men jag visste att det skulle komma en platå, eller då ett (planerat) fusk skulle ställa till det. Det är så livet är, ibland går det bra, ibland går det mindre bra – och gud förbjude att det ibland går käpprätt åt h*vete 🙂

Så mit tips till Er som stannat upp, ödsla inte tid på att bli ledsna. Gör inte det. Ta det istället som en sporre och kolla Er själva i spegeln och säg ”det här är bara att test – jag kommer att klara det.” Istället för ett nederlag har ni nu vänt detta till en utmaning – och då blir det spännande igen! Behöver ni lite läsning om just platåer som det kallas så kan ni läsa mer om detta på denna länk

Fortsatt trevlig dag,

FatBoy

