Hej!

Glömde ju säga att jag kommer att dra iväg snart ner till Agadir i en vecka. Kommer bli riktigt spännande att se om den kosten håller där nere. Kommer nog att kosta lite mer än allt vanligt junk som man tidigare köpte i matväg – men jag tror att det kommer att gå bra. För säkerhets skull bokade vi ett lägenhetshotell så krisar det kan jag alltid köpa med mig kött från marknaden och laga. Kommer att åka dit med en barndomskompis till mig – så det blir lite flykt från vardagen i form av kamelridning, lite öken, fiske etc. Kommer att bli riktigt kul – och varmt! Drar i slutet av Maj.

Normalt sett går alltid något på röven när jag ska åka utomlands. Förra två resorna blev inställda pga oroligheter, och nyss var det ett självmordsattentat i Marrakech – men det stoppar inte FatBoy! Jag gillar okonventionella resmål. Gillar inte charter. Jag vill åka till ställen som inte andra normalt gör. Ok, Marocko är inte direkt ‘speciellt’, men jag har storslagna planer på att ex. fara till Nord Korea. Tänk att flyga Sthlm -> Sankt Petersburg, hoppa på Transibiriska järnvägen. Ta sig till Peking, och därifrån flyga till Nord Korea. Hade varit THE trip of a life time!

Agadir Beach

