Hej,

Igår lånade jag min systers bil för att åka runt och köpa träningskläder, skor etc etc. Hittade skor , t-shirts, brallor och shorts – allt som en tjockis som jag behöver för att kunna röra lite på fläsket 🙂 Mina tidigare t-shirts hade storlek XXL, och med det färskt i minnet köpte jag XL. Till min förvåning var den bara precis för stor – så snart blir det nog att korva in sig i storlek Large – men det kommer nog att ta ett tag. Har hellre lite löst sittande än att se ut som en korshybrid mellan Michelin-gubben och Kasper det vänliga spöket (dvs. otränad i för liten uniform och blek som en albino.)

Kanske var en miss att köpa vita t-shirt då jag normalat sett svettas som en gris när jag anstränger mig – bokstavligen. Som tur var köpte jag även svarta och gråa – så det blir nog att ha på sig dem när jag kastar mig ut i de fria vikternas land. Fria vikter, det låter så vackert. Men men men, förhoppningsvis börjar jag med lite träning må ännu bättre.

Sen var jag iväg och småkollade lite efter diverse charkuteri-varor. Var på COOP, Willys, ICA Maxi. Hittade inte så mycket alls förutom fläskfärs som kommer bli ett enormt bra tillslag till mina fettobiffar som jag ska göra ikväll. High five på den! Däremot hittade jag en riktigt intressant sak — Pannkakssmet.

Jag har sett pulverblandningar, ni vet ”tillsätt bara vatten”, men här hade dom verkligen tagit det ett steg längre för alla slöa fetton (som jag var tidigare) – eller som de själv väljer att skriva ”för folk i farten” – helfabrikat pannkakssmet. WHAT THE F–K?! Hur slö får man bli? Allvarligt! Nu är det säkerligen någon som försvarar med ”jag har inte tid att laga middag”, ”Det går ju så fort!” eller någon annan sak, men allvarligt. Prioriteringar. Jag hade ALDRIG lagat den maten hemma, inte ens tidigare när jag levde åp skräpmat. Hoppas innerligt att inga barn får i sig den smörja – huvaligen.

Nu ser jag ju att det till och med finns färdiga pannkakor med sylt o grädde bakom. Skrämmande…

