Ja, Söndag. Vägning och mätning. Idag stannade vågen på 107,3 kg – vilket betyder att LCHF, förutom att göra mig mer balanserad, även gett mig en viktnedgång på 18.5 kg!!

Arton och ett halvt kilo, det är mycket. Tänk er själva att ta upp två matkorgar och lasta 9 mjölkpaket i varje korg och sedan släpa runt på det. Min kropp tror jag börjar bli kär i mig faktiskt. Vi har inte riktigt haft så bra relation tidigare, och efter år av misshandel borde den nog ta skiljsmässa från migsjälv – men det är en stark jäkel, och förhoppningsvis så kommer vi att leva lyckliga för resten av livet 🙂

Vidare har jag även skaffat gymkort, eller som jag väljer att kalla det friskvårdskort. Mitt mål är inte alls att gå ner genom att börja träna, det är mer för att må bättre kort sagt. Det var år och dagar sedan jag var på gymmet, men nu ska jag börja lite lätt. Kommer dessutom ihåg att jag blev piggare när jag tränade förut, så det är nog dags att skrämma slag på fettomagen nu och introducera den för lite vikter. Kommer bli skönt och få lite träningsvärk också igen 🙂

Ska be att en kompis tar en bild på mig efter en träning så ska ni få se en slutkörd Fatboy efter ett rejält pass. Tills dess för ni nöja er med en bild som jag fotade i Skottland när vi var ute och drack lite whiskey. Får riktiga busögon från virrepirre 🙂

//FatBoy

