Nu har jag varit nere på stan och inhandlat mat. I veckan blir det bantarbiffar (med vitlök och chilli) som jag kommer att gratinera med chadderost och lägga den på ett low carb-bröd från CarbZone.

Resultatet blev ungefär såhär;

Cashew-nötter ligger ovanför rekommenderat 5 kolisar per 100, men jag äter så få så sällan att jag köper det iaf – för jag älskar nötter! Har hört att Macadamia-nötter skall innehålla lite kolisar, men dom föll mig inte på tungan så jag skippar det. Sen blev det standardgrejjorna – kyckling (fileér + klubbor), köttfärs, laktosfri grädde (laktointolerant), mozarella, avokados, parmaskinka, parmesan. Ungefär så. Osten och skinkan ska jag ha till Onsdagens vinkväll med min älskade Caroline.

Nu ska jag steka lite bantarbiffar och sen ska jag iväg på Stand up ikväll på Big Ben på Söder.

Tjing!

//FatBoy

