God Afton Sverige!

Har anlänt tillbaka till Sverige efter en weekend hos mina goda vän Artur som flyttade dit för ungefär ett halvår sedan. Som vanligt går flygplatserna mig på nerverna – det finns ingen bra mat där! Det slutade med att jag var tvungen att äta en kycklingmacka på grovt bröd med massa majonäs – vilket var helt okej, men jag gillar det inte! Så nästa gång kommer jag att ha med mig en köttstasch med massa fett 😀

Vi åt knappt något ute, utan handlade all mat. Det är det absolut enklaste sättet att hålla koll på vad man får i sig. Bland annat lagade jag Rump Steak och Parmesankyckling inlindat i Parmaskinka. Väl ute åt jag en Rib-eye (Entrecote) med massa gräddsås.

Parmakycklingen

Rib-eye med sallad och whiskeysås.

I övrigt gick vi en massa och hade skitroligt. Det är verkligen en resa som jag kommer att komma ihåg länge för den var väldigt spontan, inget hotelltjafs (bodde hos Artur) och allt bara flöt på. Kommer mest största sannolikhet att dra tillbaka dit igen snart när sommaren kryper på om det passar 🙂

Vad mer har hänt? Well, inte så mycket. Sitter just nu och svär över att jag inte kommer att åka iväg till påsk som planerat. Har ledigt i 10 dagar, men nu när jag kollar runt så är priserna över påsk stigit 300% , så en resa till lite varmare breddgrader går lös på en 7-8tusen och det känner jag inte för att betala. Nä, funderar på att ta ledigt sista veckan i Maj och dubbelfira semestern för då har jag uppnått delmål två och lite till!

/FatBoy

