Hej,

Träffade min kusin idag som kom på blixtvisit här i Stockholm. Han stod och väntade nere i porten och kollade snabbt upp på mig när jag kom ut, tittade ner igen på telefonen och sedan upp snabbt…. ”Vart fan har du tagit vägen? Jag såg någon komma, men det såg inte ut som du… ” Sen började han skratta och kolla runtom mig. Vi tog en prommis genom staden och stannade till på min lokala ICA-butik. Väl inne i butiken tog jag två korgar och lastade i sex stycken 1.5 liters coca-colaflaskor i vardera. Sen bad jag honom lyfta det så jag fick ta ett kort. Han frågade varför…

Jag svarade att det är nästan bra precis lika mycket som jag har gått ner i vikt under de senaste 3 månaderna (~18kg). Hans min blev först ganska tom och förundrad, men sen flinade han bara och vi fick oss ett gott skratt inne i butiken. Jag vet inte _exakt_ vad jag gått ner till dagsdato, men förra invägningen som var förra Söndagen så hade jag gått ner 17kg, så vid nästa invägning nu på Söndag blir det säkert ett kilo till, och då kan det se ut som nedan….

 

Och ja, jag valde ”tjockis-cola”, inte zero eller light. För det var det här är en riktig bov!

