God eftermiddag Sverige!

Eller är det kväll? Äh, struntsamma. har precis kommit från jobbet och tog mig en prommenix förbi ICA på vägen tillbaka för att hitta lite inspiration. Köpte oliver, avokado (eller DAVODADO som det bytt namn till efter en för blöt utekväll några månader sedan), och korv. Jag har inte köpt korv på jagvetintehurlänge, men så idag hittade jag ICA´s Kabanoss som såg helt okej ut. Inte mycket farligt E-tjosan och hög kötthalt. 3gram kolisar per 100. Mha ger en korv cirkus 2.5 kolisar vilket jag anser är helt okej om hungern knackar på.

Men nog om korv och andra svin-produkter. Nu ska vi dra mot Indien, eller ja, iaf kommer det lukta Bombay i mitt kök innan jag är klar. Duktig som jag är (!!!) har jag gjort egen indisk sås – självklart med lite svenne- och LCHF-touch. Indierna hade säkert gråtit sig till sömns och bett till gudarna att jag inte skulle göra om min gryta, men det kvittar – för den var god! Riktigt god!

Måste även inventera kylen och kasta in lite saker i frysen då jag kommit på att jag mer gillar att laga maten än att äta den. Resultatet? Jadu, jag har säkerligen mat för två veckor hemma som ligger nedfruset, eller i återförslutningsbara plastgrunkor i kylen. Jag åker dessutom bort till Skottland på Fredag morgon och jag vill inte att det ska bli dåligt. Kommer nog att vanka av och ann som Dr.Snuggles i köket och fundera på var jag ska göra av allt när det inte hinner möta munnen innan det blir dåligt.

 

Mot köket and to infinity!

//FatBoy

