God afton Sverige!

Har varit väldigt stressigt på jobbet den här veckan så jag har inte hunnit uppdatera bloggen sedan i Söndags. Ska försöka att ta mig lite mer tid och verkligen skriva mera, kanske varannan dag eller så hade varit trevligt.

I veckan har jag som sag jobbat som ett djur och även hunnit arbeta lite utanför våra svenska gränser i grannlandet Danmark, och huvudstaden Köpenhamn. Älskar verkligen Köpenhamn, och nu var det bara lite trist att jag var där mitt i veckan, annars hade jag nog stannat lör/sön och kikat runt lite. Planet lyfte 06.50 från Arlanda så jag klev upp 05.40 på morgonen. Trött som bara den var jag, och mer eller mindre släpade mig in i taxin till flyget. Landade strax efter 08 och visste redan innan att jag skulle behöva ‘fuska’ med frukosten. Letade verkligen runt efter bra mat, men det är svårt, så valet föll på en kycklingmacka på riktigt grovt bröd. Magen sparkade självklart bakut, men inte speciellt farligt.

Lunchen föll på ribs med coleslaw, och middag som ni ser nedan är 400 gram biff med dubbel dos av bea-smör – SJUKT GOTT!

Biffen kostade 360 DKK, så nästan 400 spänn vilket är sjukt dyrt, men ack så värt det!

Idag har jag även varit och handlat, och letade efter indiska kryddor, speciellt en vanlig kryddmix som heter Garam Masala. Det är en kryddblandning med kummin, svartpeppar, nejlika etc. som blir riktigt god om man gör en gryta med ex. kyckling som jag gjorde till middag. Såg till mitt förtret att den mixpåse som jag var påväg att köpa hade socker som första ingrediensen (första ingrediensen på innehållsförteckningen = störst procentandel av innehållet generellt sett) så den åkte tillbaka i hyllan.

När jag letade vidare så hittade jag till slut DÖDEN – och vet ni…. den var till och med paketerad i burk. Fräsigt värre!

//FatBoy

