God afton,

Idag har jag vaknat alldelens för sent, och mer eller mindre sovit bort hela dagen. Allt detta pga en liten timme som ställs fram på klockan, sommartiden. Väl vaken ställde jag mig på vågen som idag stannade på 110.6kg och navelmått fortfarande på 119cm, det ger mig efter 11 veckor på LCHF en total viktnedgång på 15.2 kg. Är ganska nöjd men tycker att de senaste 3 veckorna har gått ‘ganska segt’ – det går fortfarande bra, men jag är rädd att jag börjar nå någon slags platå. Jag visste redan innan att det skulle komma, så om vågen börjar stagnera kommer jag att börja plocka bort mejeri-varor igen och se om det sätter igång nedgången igen. Jag vet att det kan låta drastiskt, men jag är inte alls desperat – det är mer att jag behöver veta vad som fungerar optimalt för mig då jag troligen kommer att nå 4-5 platåer till innan jag gått ner mina 40 kg.

Rump Steak

Har inte lagat någon speciell mat för denna veckan idag då jag vaknade så pass sent, så jag stekte bara upp rump steak till morgondagens lunch. Till det kommer jag att äta pepparsås och dricka ett stort glas vatten 🙂

Nä, nu är det dags att sova så man orkar upp imorgon!

 

Tjing,

FatBoy

