God afton Sverige!

Länge sen sist, och det ber jag om ursäkt för. Har haft fullt ös och hunnit med allt från glädjerus till matförgiftning som slog till i Fredags när jag av misstag råkade äta några dåliga körsbärstomater. Dom är lömska dom där små rackarna! Men vad är det man säger? Liten tuva fäller oftast stor tjockis?

Nu är jag iaf på fötterna igen, och det känns bra. Igår tog jag en rask prommenad i pre-vårvädret. For runt som en liten iller här i Vasastan med 17 kilo på ryggen. Många har frågat varför, och det handlar mer om mental träning, än kardio. Det är nog det jag behöver, för jag är slö och glömsk. Den kombinationen försöker jag påminna migsjälv om och eliminera genom att kombinera rask prommenad och en massa vikt på ryggen, för då kommer jag ut i friska luften och tro mig – jag glömmer inte hur det är att vara 35+ (BMI alltså!). Appropå ingenting så gillar jag inte BMI, jag vet inte varför, men trestavskombinationer tror jag bara är modeord. Som BMX ungefär – hur coolt är det idag? 😉

Måste börja fota mer känner jag. Fota maten och sånt, för det har många frågat om. Så fort min kära syster är klar med den så ska jag dra och hämta den. Har inte fotat så mycket med den, men den kommer säkerligen att bli lika självklart som smör i kylen inom en vecka eller två.

Vad har jag mer gjort? JO! Jag har köpt en HD-kamera som jag kan spela in min dubbelhaka med, och sedan kolla när den försvinner. Ganska kul kommer det att bli att se den, eller rättare sagt, dess bortgång och fall om nån vecka.

Jeansen sitter lösare än förra gången, och det kommer det bild på snart. Alltså det är helt sjukt. Finns inte en sportmössa att jag kommer att ha kvar majoriteten av mina jeans innan sommaren är slut – och det tär lite på mig faktiskt. Vi har haft många fina minnen tillsammans. Färdast över hela världen, värmt mig på vintern och fått mig att svära när de blivit för stora.

Men vet ni, nu måste jag dammsuga lägenheten inför imorgon – annars kommer jag att åka på ett kok stryk 🙂

Tjingeling!

 

//FatBoy

