God förmiddag Sverige!

Igårkväll blev en spännande kväll. Jag träffade kompis som jag inte sett sen hon flyttade norröver för att studera. Vi möttes upp på Limerick på Tulegatan här i Vasastan. Var skitkul att se henne igen! Hursom, innan jag gick det blev det lite problem… Eller egentligen är det inget problem, men nu börjar jag verkligen se resultat av min kostomläggning till LCHF!

Kollade igenom garderoben och hittade ett par av mina favoritbyxor, eller ja – dom hade kunnat vara mina favoritbyxor OM DE HADE PASSAT! Det är ett par grå Tiger-jeans (se bild nedan) som jag köpte för 2 år sedan – men i all förvirring köpte jag storlek 36. Jag låg då på storlek 40, och jag hade väl tänkt att gå ner till den storleken – äh, jag vet inte – för små var dom iaf. Men så igår hittade jag dem i garderoben när jag kikade runt, och bara för skojs skull tog jag på dem, drog upp dem till midjan och knäppte. De hängde på sniskan! Byxorna hade magiskt vuxit i min garderob!

Fick lite smärre panik, skällde ut garderoben GRUNDLIGT för att den förstorat min jeans och gav mig sedan ut på en hetsk jakt på ett bälte för brallorna skulle på – och stanna där! Tillslut hittade jag ett bälte låååångt instoppat i en flyttkartong. Och bältet passade precis! De satt på det innersta hålet, så nu måste jag köpa en hålslagare för läder också så jag kan fortsätta använda bältet.

Så för att summera ihop har jag gått från storlek 40 till 36 på brallor under mina snart 8 veckor på LCHF. Det är helt sjukt. Och jag som i början tvekade och kollade konstigt på dem som sa att det är dyrt att  köra på LCHF. Faktum är att det blir svindyrt – för man måste köpa nya kläder! 🙂

//A little bit Fat(ter) Boy

