God förmiddag!

Så var det då dags för invägning. Vågen stannade idag på 114.8 kilo vilket innebär en viktminskning på bra precis 11 kg. Förra veckan vägde jag 116 kilo så det går åt rätt håll. Jag hade tippat på att jag skulle ligga på 114.5, så det var inte så långt ifrån. Dock känner jag att vågen har börjat få för mycket fokus just nu, så jag kommer att lägga den åt sidan och köra invägningar varannan vecka istället. Från början handlade det mer om att jag skulle veta att/om saker fungerar eller inte, och jag har börjat komma underfund nu vad min kropp gillar, behöver och vilka mängder den vill ha.

Under dessa 6 veckor som gått har jag druckit light-dricka (coca cola zero etc.) vilken jag helt kommer att göra avkall på under Mars månad. Det handlar inte om något straff eller liknande, utan helt för att jag inte behöver det kort sagt. Min hjärna säger att det är bra skit, men jag vet inte om min kropp tycker detsamma. Och det är som sagt för att testa och se om der fungerar 🙂

Nu ska jag planera lite inköp och sedan springa ner på ICA och handla. Blir att baka lite idag tror jag bestämt, så kika in lite senare så ska ni få se när jag bakar LCHF-bröd 🙂

//FatBoy

