God afton, eller god natt SVERIGE, kanske man ska säga….

Har suttit o knåpat lite med Excel nu på kvällen och har gjort ett väldigt simpelt viktdigram. Har efterlyst det på KIF men inte fått något svar än, tråden hittar ni här. Hoppas att länkningen till KIF fungerar 🙂


Klicka på bilden för att få se en större bild.

Vad mer har jag gjort? Jo, jag har lagt upp en liten sparplan. Ska försöka att lägga undan 3000-5000 kronor varje månad till delmålen så jag har en kassa att ta utav. Bör inte vara något större problem, så det ska jag nog lyckas med. Har räknat lite, och tror nog att delmålen kommer att kosta följande;

Delmål 1 – Fadderbarn, fast kostnad om 200 SEK per månad. Ska ta och fixa det i helgen då jag är och nosar på -10kg efter 5 veckor

Delmål 2 – Fiskeresa. Kommer nog att kosta några tusen, men jag har redan det mesta av utrustningen. Blir nog flyg (~1500SEK) + hyrbil (2000SEK) + Soppa (1000SEK), så det är en månads besparing ungefär.

Delmål 3 – Drömresa. Denna kommer att bli riktigt klurig! Men jag tippar på en 15000 SEK + fickpengar. Dock funderar jag på att ta denna, under förutsättning att jag når målet, och åka iväg över jul & nyår.

Delmål 4 – Ny garderob! Oj, denna är verkligen svår. Det enda jag vet är att det blir New York igen. Räknar på kläder runt kanske 30000-40000, och det är väl primärt detta jag kommer att samla pengar till.

Tror dock att Delmål 4 kommer att få prio över dom andra sakerna. Vem vet, kanske hittar man någon rolig sista minutenresa, och det ger genast mer pengar över till kläder. Resan till New York kommer att gå på runt 4000SEK för flyg och 5-6000 för hotellet i 4 nätter. Det är mycket pengar. Sjukt mycket pengar, men jag tror att det är värt det. Gillar att skämma bort migsjälv 🙂

När vi ändå är inne på pengar. Förstår inte hur folk kan tycka att det kostar mycket att köra på LCHF. Jag ligger långt under vad jag brukar spendera på mat. Räknar man sedan bort allt skräp som man köpte innan (godis, läsk, bakispizza, restaurangbesök etc.) så kommer nog de flesta fram till att det är billigare – och bättre!

Nu ska jag få mina 8 timmars sömn, annars är jag inte människa imorgon.

God natt!

 

//FatBoy

