God morgon Sverige!

Håller precis på att steka korv som jag hittade på Lidl. Bara en kolis per 100 gram och 88% kötthalt om jag inte såg helt fel. Ska dra iväg och handla inför Fakiren som börjar imorgon. Jag vägde mig precis och nu står vågen på prick 116kg. Känns riktigt bra, och nu går det som på räls. Vi får se hur Fakiren påverkar mig.

Ska som sagt gå in på Skaldemans 50+ diet och äta så i en månad, för att sedan utvärdera om det fungerar eller inte. Blir att inhandla ägg, fläsk- & nötfärs samt laktosfri grädde då jag är laktosintolerant. Har börjat kolla runt lite efter Valio´s produkter och främst deras grädde och något som såg väldigt intressant ut – Smetana.

Från hemsidan: Laktosfri smetana är en tjock syrad grädde med många användningsområden. Den går att använda i både kall och varm matlagning och går jättebra att koka upp. Man kan röra ut den till rinnigare variant, eller vispa den hårt till fastare konsistens.

Till sist vill jag passa på att tacka en god vän till mig som jag fick nöjet att lära känna i början av 2007 – Oskar. Oskar var den personen som visade mig LCHF och hur det fungerar, samt körde slut på mig på gymmet, och gladeligen upplyste mig om hur godis och andra kolhydrat-skräp påverkade mig. hade jag följt hans råd tidigare så hade jag kanske inte varit tvungen att göra detta idag. Brukar uppdatera honom och några andra vänner varje söndag med ett SMS eller som idag – ett telefonsamtal. Stort tack till dig OG! Present kommer när jag nått mitt slutgiltiga mål!

//FatBoy

