God morgon Sverige!

Idag är det Lördag och jag ska ta bilen till IKEA för att inhandla lite saker. Förutom ett gäng lunchboxar ska jag även köpa lite hyllor och några bunkar. Kanske att det slinker med andra saker såsom värmeljus också. Normalt sett brukar det hamna på det dubbla än vad man räknat med. Skulle egentligen åkt förra helgen, men helg innan löning brukar oftast vara väldigt lugn så jag åker nu istället 🙂

Sen blir det att hämta ut min nya vinkyl också. Ett riktigt stort as (som ett halvt kylskåp) som rymmer 35-40 flaskor vin. Funderar på att ställa den i vardagsrummet. Blir perfekt att fylla den med de viner som jag tog hem från förra resan, samt några andra viner som jag haft stående sedan tidigare. Dock kommer vinkonsumptionen att minska drastiskt de kommande veckorna då jag går in på fakir. Skall försöka att vara vinlös under första månaden, och sedan ‘unna mig’ (hatar det ordet!) max 1-2 glas per vecka.

Sen blir det lite workout på det 🙂 Alldaglig workout det vill säga. Skall monstera upp lite hyllor i vardagsrummet och sånt.

Morgondagen kommer också att bestå av shopping, fast nu åt mathållet. Jag skall – utifrån SSS 50+ recept – inhandla fläskfärs, nötfärs, grädde, ägg (från frigående höns såklart!). Resten av dagen kommer nog att gå åt till att läsa mina nyinförskaffade LCHF-böcker i kombination med matlagning och infrysning av maten.

Fortsatt trevlig helg!

//FatBoy

