Hey!

Idag har jag så äntligen bestämt mig. Nästa vecka börjar fakir-veckan. Ska ta och testa tänkte jag och se hur kroppen reagerar. För det är det de handlar om just nu. Vad ”tål jag” och vad ”tål jag inte”. Enklaste sättet måste vara att göra aaaaallt själv. Frukost, lunch, middag. Allt.

Idag gör jag frulle och middag, men jag gör ingen lunch. Lunch har jag sedan dag 1 på LCHF ätit ute, vilket gett restaurangerna kring mitt jobb mer eller mindre spader. Men nu vet dom direkt jag kommer in vad jag ska ha ”Biffstek utan pommes med broccoli och bea?” – Japp! 😉

Ungrarna höll på att bli tokig på mig när vi var där. Dom kollade på mig som att jag var från Mars när jag sa att jag varken åt potatis, pasta, ris eller bulgur. Dom äter i princip bara det där – och MYCKET av det!

Så varför börjar jag inte direkt med Fakir? Ganska enkelt. Detta är inget jag vill springa in i, för att sedan förkasta något som verkligen är bra. Hade varit ett dumt drag. Sen har jag accepterat att jag kommer att göra fel – troligen varje dag. Men jag måste lära mig av dem. Forum och kommenterar ser jag som bra input, men i slutändan tror jag inte att det finns en absolut guide till något – och speciellt inte till mig själv. Den måste jag skriva själv!

Steg två i denna kamp mot ett sunder liv blir således att *drum roll* börja fakirá på Måndag med medhavd lunchbox! *Raggadish*

Nu ska jag äta lite middag, sen städa och sen se lite tjockis-TV tror jag (programmet Heavy som jag skrev om tidigare)

