Hej allihopa!

Förkylningen är borta sen i Torsdags ungefär. Det var en sån där hemsk förkylning där halsen helst bara vill sova. Det gör det inte hela bättre att jag röker också. Rökningen blir nästa sak att döda när jag kommit i balans. Vill definitivt inte att det ska störa, blir för mycket att döda mina två största laster med en smäll…

Idag har jag iaf gjort mitt första besök på Lidl med en god vän till mig. Ganska roligt att jag aldrig varit in där fastän jag bara bor några kvarter därifrån. Hittade en massa roliga saker, och deras charkuteri-avdelning såg helt bra ut. Hittade korv med en kolis per 100 gram – mer sånt! Mer som jag handlade var kryddor, oliver, ägg, köttfärs, mozarella (till biffarna nedan) och olivolja.

Så när jag väl kom hem så gick dagen i matens tecken. As we speak har jag mozarellafyllda biffar i stekpannan och köttbullar i ugnen;

Mozarellafyllda färsbiffar med basilika

Köttbullar med 5 sorts peppar (grön-,svart-,vit-,cayenne- och krydd-peppar)

Dagens lunch: Tonfisk m. olivolja – Kalamataoliver – Parmesan – Skinkrullar m. färskost (paprika/vitlök)

Sitter och äter mozarellabiffen tillsammans med färska champinjoner som jag skivat och stekt i det som blev över från biffen. Köttbullarna tog jag precis ut från ugnen också. Happy days!

