God afton allihopa!

Har precis kommit hem från bion där jag var med några vänner och såg The Green Hornet (3D). Vi var på Rigoletto som ligger ungefär knappa 2 km från min bostad. Bestämde mig iaf för att gå tillbaka, och inte köra SL. Det var lite kallt, men jag tänkte inte så mycket på det för det är en andra massa tankar som far runt i mitt huvud. Jag är, som ni kanske läste i förra inlägget, inte riktigt nöjd med viktnedgången hitintills. Jag vet att detta kommer att ta lång tid, men jag känner redan nu att jag kan göra det bättre. Egentligen handlar det nog inte bara om måttet på vågen, utan mer om att jag inte kommit i balans än.

Jag har kommit en bra bit påvägen, kort sagt en bra start – men det känns fortfarande som att jag inte känner min kropp riktigt än. Jag har skrivit att jag tror att mejeriprodukterna hade kunnat vara en bov i dramat, men jag är lite osäker. Min kropp har trots allt levt lika lång tid som jag, och jag har aldrig riktigt pratat med den tidigare. Det är ungefär som att lära sig ett nytt språk! Jag tror dock definitivt att jag kommer att lära mig mitt inre kroppsspråk – och förhoppningsvis så kommer jag att komma över den här lilla språkbarriären och lättare kunna tyda, tolka, förstå och anpassa mina måltider kring detta. Det blir som en win win situation för både mig och migsjälv 🙂

FÖRE   😦                                                  EFTER   🙂

 

Jag tror på bootcamps, och just därför har jag mentalt anmält mig till min egen bootcamp med min kropp som lärare. Nu ska jag lära mig mitt inre kroppsspråk! Det kommer nog att ta ungefär 2-3 veckor – skulle tippa på det senare av de två tidigare nämnda alternativen. Jag kommer därför att, med hjälp av forumet på KiF och lite litteratur från SSS, starta med GI-noll – med start på Måndag när jag vaknar. Jag hade lika väl kunnat börja imorgon, men jag känner att jag vill itne springa in med huvudet före, utan läsa på lite innan och plocka ut recept så jag klarar mig under de första dagarna tills det att jag läst på lite mer. Kort sagt är det väl ”bara” en striktare version av LCHF – där kolhydraterna är portförbjudna. Kunskapen kommer att agera som dörrvakt om de små liven försöker att planka sig in!

